In search of (im)perfection. The aesthetics of digital craft.
Μια τέχνη οποιουδήποτε είδους εντάσσει στο τελικό αντικείμενο ένα σετ δεξιοτήτων αλλά και χρόνια εμπειρίας στην επεξεργασία υλικών. Την ίδια στιγμή τα CAD/CAM/CAE προσφέρουν ακρίβεια, ταχύτητα και τη δυνατότητα δημιουργίας άπειρων αντιτύπων ενός αντικειμένου. Σε αυτή την ομιλία θα προσπαθήσουμε να απευθυνθούμε σε ερωτήματα σχετικά με τις πτυχές της ατέλειας κατά τη συνεργασία ανθρώπου και μηχανής. Θα επικεντρωθούμε στα κοσμήματα σαν μέσο το οποίο συνδυάζει μια αρχαία παράδοση με προχωρημένες ψηφιακές μεθοδολογίες. Βλέποντας τη σύγχρονη κουλτούρα σαν ένα πλούσιο φαινόμενο σε ψηφιακά δημιουργημένο περιεχόμενο θα παρατηρήσουμε πώς επηρεάζει την καθημερινή μας υλικότητα που συγκεντρώνεται σε αυτά τα ανθρωπινά φορέσιμα αντικείμενα. Από προσεκτικά επιλεγμένες σειρές από πέρλες στο ψηφιακό μεικ απ και τα φίλτρα του ίνσταγκραμ από σμιλεμένο μέταλλο στα -με λέιζερ- κομμένα υλικά, από την εφήμερη μόδα στους κληρονομούμενους θησαυρούς, αυτές οι προτήτερα ξεχωριστές ενότητες ξαφνικά έγιναν εναλλακτικές και απέκτησαν ένα παρόμοιο στάτους με τα κοσμήματα. Σε αυτή την εξίσωση θα ψάξουμε για την ουσία της ψηφιακής τέχνης.
phd Marta Hryc – Academy of Fine Arts in Gdańsk (PL)
Η Marta Hryc έχει PH. D. στις τέχνες, είναι ερευνήτρια, ακαδημαϊκή καθηγήτρια (Ακαδημία Καλών Τεχνών του Γκντανσκ της Πολωνίας) και σχεδιάστρια. Ενδιαφέρεται για τη σύγκριση των υπολογιστικών αλγορίθμων με την ανθρώπινη δημιουργική προσέγγιση. Στην έρευνά της αναλύει την επίδραση των προσθετικών τεχνολογιών στην αισθητική και τη σχεδίαση. Ομιλήτρια σε διεθνή συνεδρία σε σημαντικά θέματα νέων τεχνολογιών και προσεκτική παρατηρητής της επίδρασης των κοινωνιο-οικονομικών και πολιτισμικών αλλαγών στην εξέλιξη των νέων αισθητικών τρεντ. Είναι μια σχεδιάστρια κοσμημάτων στο επάγγελμα. Τα θέματα των σχεδίων της σχετίζονται με το κοινωνιο-οικονομικό συγκείμενο του κοσμήματος. Έχει πάρει ερευνητικές υποτροφίες για δουλειά στο Μεξικό, το Βέλγιο, ενώ έχει υπάρξει μέρος υπεράριθμων διεθνών εκθέσεων και διαγωνισμών.