Spiral of Words
Το Spiral of Words είναι μια πλατφόρμα για δημιουργική γραφή σε εικονική πραγματικότητα. Η ιδέα αυτή ξεκίνησε το 1998, όπου 3 συγγραφείς από 3 διαφορετικές περιοχές(Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο; Χάγχη, Ολλανδία και Νόβι Σαντ, Σερβία) έστελναν μηνύματα μεταξύ τους μέσω e-mail σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα, αρχικά ξεκινούσαν από απλές λέξεις που γινόντουσαν προτάσεις, που γινόντουσαν παράγραφοι, που γινόντουσαν μικρές ιστορίες, δημιουργώντας έτσι μια κοινή εξιστόρηση σε ένα καθορισμένο χώρο και δημιούργησε έναν σπιράλ από λέξεις σε έναν φανταστικό χώρο. Αυτό το έργο εικονικής πραγματικότητας είναι ένας είδος “καλλιτεχνικής ανακυκλωσης” όπως και ένα αρχείο μιας ολοκληρωμένης ερμηνίας που διηγείται μέσω κειμένου. Οι χρήστες μπορούν ελεύθερα να επικοινωνούν μεταξύ τους με τις λέξεις που δίνονται. Έτσι μπορούν να διαλέγουν και να μετακινούν λέξεις φτιάχνοντας το δικό τους κείμενο. Συγκεκριμένες λέξεις όταν διαλέγονται ενεργοποιούν συμβολικά ηχητικά και οπτικά εφέ. Το έργο έτσι ανανεώνεται, εμπλουτίζεται και είναι διαφορετικό από την αρχική ερμηνεία, είναι ένας τρόπο να γίνει επανερμηνεία της δημιουργικής και συλλογικής ιδέας σε εικονική πραγματικότητα.
Virtual.Unit (RS)
Predrag SIDJANIN, MTD, PhD: Ιδρυτής/Διευθυντής του δημιουργικού τμήματος και τμήματος διαχείρισης/ καλλιτέχνης οπτικών Ένας από τους πρωτοπόρους της εικονικής πραγματικότητας με επίκεντρο τις επιστημονικές εφαρμογές(για παράδειγμα η ενσωμάτωση ενός γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών σε εικονική πραγματικότητα το 1995). Εννοιολογικός καλλιτέχνης, δημιουργικός στοχαστής, υποστηρικτής των τεχνολογιών στα νέα μέσα και πάντα παρών στην σκηνή των καλλιτεχνικά μέσα. Ανοιχτός για όλους τους τρόπους δημιουργικότητας, εξαιρετικό οργανωτής, αφοσιωμένος ακροατής και έξυπνος κριτής. Είναι το P στο MP_art.
Maja BUDZAROV, MAA: συνιδρύτρια/παραγωγός μέσων/καλλιτέχνης οπτικών Δυναμικου εναντίον στατικού. Πάντα έχει την ανάγκη για κινητικότητα, δυναμισμό και το υποχρεωτικό διάλειμμα για καφέ. Η ύπαρξη της βρίσκεται στην δημιουργικότητα και στα στις λεπτομέρειες. Ένας νομάς που αλλάζει τοποθεσίες για να αλλάζει προοπτική. Απο το πηλό στην εικονική πραγματικότητα. Της αρέσει να βρίσκεται στο επίκεντρο κατά την διάρκεια μιας ερμηνείας. Είναι το M στο MP_art.
Luka TILINGER, MAA: Περιστασιακά game developer και μεγάλος φαν των σειρών παιχνιδιών Oddworld, Myst και Neverhood. Έχει μεγάλη αγάπη για τον προγραμματισμό και έχει αφοσιωθεί κυρίως στις οπτικές τέχνες, ριζωμένος στην σχεδιαστική του ικανότητα και τον εννοιολογικό τρόπο σκέψης