Systematic Illusions
“Κοιτάζουμε μαζί αλλά βλέπουμε χώρια” Οι εσωτερικές αναπαραστάσεις της αισθητικής εμπειρίας είναι τόσο μοναδικές όσο και κάθε ζωντανός οργανισμός· μεσολαβούνται από την αντίληψη και αναλύονται από το μυαλό μας. Υπαγορεύονται από το νευρωνικό αποτύπωμα της ζωής· τις εμπειρίες μας, ειδικά τα τραύματά μας. Οι εσωτερικές αναπαραστάσεις συνιστούν ένα μέρος στο οποίο συσσωρεύονται οι εμπειρίες μας, συναθροίζονται, αποσυντίθεται και αναδιευθετούνται για να φτιάξουν αυτή τη συστηματική ψευδαίσθηση της πραγματικότητας του καθενός. Το συγκεκριμένο έργο άντλησε έμπνευση από βιολογικές έρευνες εργαστηρίων και την λεπτομερή παρατήρηση ζώων · αυτή μας θυμίζει τους πολλαπλούς παράγοντες που επηρεάζουν αυτό που αποκαλούμε πραγματικότητα και πόσο εύκολα μπορούν αυτοί να παραποιηθούν. Σε αυτό το σύντομο, τριμερές αρχειακό υλικό, που περιλαμβάνει τα πειράματα του Χάρι Χάρλοου με τη στέρηση της μητέρας σε μαϊμούδες (1959), τις ραδιενεργές κούρες ομορφιάς (δεκαετία του 1950), το τραγούδι Moonshiner του Roscoe Holcomb και του Wade Ward (1962), την ταινία Magia Lucana (1958) και το τραγούδι Nhan Danh του Pham Duy (1965), τα υλικά χρησιμοποιούνται ως τα “αντικειμενικά” αρχικά σημεία, τα οποία στη συνέχεια αναμειγνύονται -μέσω ενός οπτικοακουστικού κολάζ- για να οπτικοποιήσουν την “υποκειμενική” αίσθηση της καλλιτέχνιδος για την Αγάπη, την Ομορφιά και τον Θάνατο. Αφιερωμένο στην Ουλρίκε Φέρλε· μια γάτα και τόσα πολλά άλλα.
Vanessa Ferle (GR)
“Ένα διεπιστημονικό θηλυκό άτομο, γεννημένο κοντά στη θάλασσα, που συνδυάζει τις τέχνες, το design και την επιστήμη μέσα από πειραματισμούς, συσχετισμούς και συγκρούσεις”. Η Βανέσα Φέρλε είναι καλλιτέχνιδα, γραφίστρια και νευροεπιστήμονας που έχει ως έδρα την Αθήνα. Έχει σπουδάσει βιολογία, νευροεπιστήμη, ψηφιακές τέχνες και τέχνες νέων μέσων. Η έρευνά της εστιάζει στη ζωική ουσία ότι ο αυτοματισμός, οι μηχανές και οι έξυπνες τεχνολογίες παρεισφρύουν μέσα στην ψηφιακή τέχνη και την συναισθηματική αντίδραση των ανθρώπων σε αυτή τη ζωική συνέπεια.